الأحد، 6 أبريل 2008

موضوع مختصر

بسم الله الرحمن الرحيم


السلام عليكم ازيكم يا احلى ناس فى الدنيا والله انا حبيتكم جدا زى ما يكون اعرفكم من زمان
المهم ياجماعه انا عايز اتكلم النهارده عن اضراب 6 ابريل اللى هو كان اليوم والله انا فرحان
بالنتيجه البسيطه اللى حصلت النهارده ومتفائل ان الشعب بدأ يفهم ويشيل من قلبه الخوف
انا عارف ان فى ناس كانت متخيله ان الاضراب ده هيحل كل المشاكل او انه عشان يكون نجح
كل الناس تقعد فى البيوت لا يا جماعه مفيش شئ الناس كلها هتتفق عليه لازم ناس تعجبها الفكره
وناس لا وناس تتحمس وناس لا المهم ان دى بدايه الشعب عرف طريق الاضرابات والاعتصامات
انا شايف فى اللى حصل ايجابيه جامده
وجهة نظرى اننا بقلنا سنيين نايميين مش ممكن اول حاجه الشعب يقوم يعملها هتكون نجاحها ميه فى الميه
ده رأيى وبس خلاص

هناك 7 تعليقات:

Unknown يقول...

ايوه والله
انا كنت حاسة ان النهارده الجمعة
المواصلات فااااااضيه
كان نفسي يبقى كل يوم كده
عشان بتبهدل فى الموصلات كل يوم
كنت فرحانة قوي
:))
بس اخيرا على رايك الناس بدأت تفوق وتتجمع على حاجه واحدة

بنت الصالحين يقول...

كلامك صح
ودي حاجه طبيعيه

بس زعلت من اللي حصل في المحله

شوفت الموضوع عند مهندس مصري حزنني
المفروض كان اعتصام سلمي

ومايكونش فيه حريق ولا اذي للناس للي هما اخواتي واخواتك


موضوع جميل وفعلا مافيش اجه هتتصلح من يوم

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

السلام عليكم
والله انا كمان حاسة نفس احساسك
اني اعرفكم من زمان واحبكم لله في لله
ايجابية ان الناس تصحى وتقول نحن هنا فاهمين مش نايمين اه انما تتشاقى ومع الشقاوة تكسر اللعب واحنا برضه اللي هنصلحها يبقى لااااااااا
الغريب اختير بضم الالف يوم 6 ابريل علشان دة يوم اختاره غاندي زمان طب ما كنا عمل زيه طيب
تحية من قلبي

بحبك يامصر يقول...

لماضه
ازيك ياست ياضكتوره وحشتينا
ومعلش بقه على حادثة السرقه لو انتى مش موهوبه مكنتيش اتسرقتى
عالعموم حمد على سلامتك
انتى قصدك يادكتوره نعمل اضراب كل يوم ولا ايه عشان الموصلات تبقى فاضيه
عالعموم الناس بدأت تفوق
تحياتى

بحبك يامصر يقول...

عاشقة الفردوس
طبعا كلنا ضد اى تخريب فى بلدنا
فى الاخر احنا الى بندفع الثمن دعوتنا
للاضراب اصلا خوف من ان المسأله توصل لكده
ويارب ما توصلشى لكده ابدا
تحياتى ليكى

بحبك يامصر يقول...

عاشقة النقاب
وعليكم السلام ورحمة اللله وبركاته
ربنا يديم المحبه ويجعله دايما فى الخير
صح التخريب مرفوض واحنا لازم يكون عندنا وعى ونعرف ان دى بلدنا احنا مش بلد الحكومه ولا الريس دى بلدنا احنا واى تخريب فيها احنا الى هندفع تمنه
تحياتى

مجداوية يقول...

كتيييييييييير اضربوا خوف وكتيييييييييير كسلوا لما الغبار ملا الجو وفيه ناس برضه كتيييييييييييير عملت الاضراب وفيه نا س كتيييييييييير من الحكومة ومعملتش اضراب بس احنا مش قادرين نحدد الربع اللى عمل اضراب عددهم كام مش ممكن يكونوا عشرين مليون مثلا ,,خليهم كتييييييير وخلاص يبقى فيه أمل ان شاء الله