الاثنين، 4 فبراير 2008

بسم الله الرحمن الرحيم

التاج ده وصلنى من يورو
وانا بصراحه حابب اجاوب عليه
وكمان حابب اجاوب على تاج
الصباغ

تاج يورو

دخلت مجلس الشعب من اوسع ابوابه....فما هو رمزك الانتخابى؟؟

علم مصر
هل تفضل الدخول مستقل او تبع حزب معين؟؟

مستقل
دخلت مستقل هل توافق على الانضمام للحزب الوطنى؟؟

لا طبعا
ازاى بعد اما الناس اختارتنى كمستقل انضم للحزب الوطنى
انا بعتبر ده خيانه للناخبين اللى انتخابونى
اول حاجه ناوى تعملها لنفسك ولاسرتك؟؟

مش لاقى حاجه اكتبها
ايه المشروع اللى ناوى تعمله لأهل ديرتك ..دون ذكر اسم الدائره؟

اقامة مراكز شباب لممارسة الرياضه فى كل مكان يحتاج
لمركز شباب وتفعيل دور المركز لدوره اثقافى
قعدت فى المجلس جنب نائب مميز فمن هو؟؟

النائب \ الدكتور جمال زهران
قدمت سؤال للحكومه ما هو؟؟

فين فلوسنا
طلب احاطه موضوعه ايه؟ وبتقدمه لمين؟

عن الاحتكار..
اقدمه لرئيس الوزراء
استجواب لإثنين من الوزراء موضوعه ايه وبتستجوب مين؟

اول استجواب..لوزير الداخليه
موضوعه..ازاى الأمن اتحول من مسؤل لحماية الناس الى ارهاب الناس
ثانى استجواب..لوزير التعليم
مستوى التعليم فى الحضيض..وبعدين احنا محتاجين تطوير التعليم الفنى
لان ده هو اللى فعلا هيؤدى الى تقدمنا
هل انت مع الخصخصه؟؟

انا مع الخصخصه الصحيحه
ويكون القطاع الخاص بيتماشى مع القطاع العام
هل انت مع قطع العلاقات مع اسرائيل؟

ايوه طبعا مع قطع العلاقات مع اسرائيل
هل تؤيد الحرب على العراق؟؟

لا اوافق
هل تؤيد مرور الأمريكان من قناة السويس؟؟

اوافق على مرور العالم كله من قناة السويس ولكنى لا اوافق على مرور اى جيوش
تمر لتضرب اى شعب

تحب تمرر التاج ده لمين؟؟
الاول همرره لمحمد
صاحب مدونة اضراب
ولكل من لم يجاوب على التاج ويحب ان يجاوبه

تاج الصباغ

هل توافق على حذف خانة الديانه من البطاقه الشخصيه؟

لا طبعا لان التمييز بين المسلم وغير المسلم مهم فى بعض المعاملات والعقود مثل الزواج
ولكنى لا اوافق على التمييز فى المعامله بين المسلم وغير المسلم لان ذلك منافى لتعليم ديننا
الحنيف
هل تعتقد بوجود إضطهاد للمسيحيين فى مصر؟؟

طبعا
لا.. المصريين كلهم مضطهدين على السواء من النظام
من هو الشخص الذى تختاره لرئاسة مصر؟؟

اى شخص ينجح فى انتخابات حره
اذا قمت بتأسيس حزب سياسى..فمن هم الاشخاص الذى ستقوم يضمهم؟؟

اصحاب المدونات اللى بجد شايفهم مخلصين وبيحبوا مصر
هل توافق على مشاركة كل من الاخوان والمسيحيين فى حكم مصر؟؟

ليه لا..زى ما قلت اى شخص ينجح فى الانتخابات الحره من حقه يدخل فى الحكومه
لكن الرئيس انا بأعترض على ان يحكم مصر شخص غير مسلم لان ده مخالف للشرع
هل تعتقد ان توريث الحكم سيتم فعلا فى مصر؟؟

انا شايف ان الوضع رايح بينا لسكة التوريث لكن ان شاء الله مش هيحصل
فى رأيك الشخصى ما هو افضل انجاز لحسنى مبارك؟؟

مترو الانفاق..
وما هو اسوأعمل قام به؟؟

كتير..بس الجامد اوى ما حدث للقضاه الشرفاء
فى رأيك الشخصى ..ما هى افضل مدونه على بلوجر قمت بزيارتها؟؟

كتير..بس بجد مدونة (عايزه اتجوز)جامده جدا
ايهما تفضل كزوجه المرأه العامله ام المرأه المتفرغه؟؟

المرأه المتفرغه
اذا تزوجت وانجبت ولدين وبنتين فأى الاسماء ستختار لهما؟.؟

البنات..ملك ومنة الله
الاولاد..محمد وعبد الرحمن
تحب تمرر التاج ده لمين؟؟

لاضراب.. ولكل من يحب ان يجاوب على التاجين

اخيرا خلصت
انا حاسس انى قلت
كلمة حق

هناك 29 تعليقًا:

mo'men mohamed يقول...

dh يا راجل طب متيقاش تنسانى بقى بالله عليك
أحسن انا غلبان قوى و بأحب مصر والله العظيم
جزاك الله كل خير
السلام عليكم

Unknown يقول...

:)) حسيتك بتتنفس الصعداء بعد لاجابه

فكرتنى بالبطل وهو بيقول اخيرا كده ضمير ارتاح
بهزر طبعا
اجابات جميله وليها راي محترم وشخصيه واعيه
تحياتى

مهندس مصري بيحب مصر يقول...

و إجاباتك بجد بتدل على حبك لمصر
و تقريباً هي نفس اجابات ناس كتير بيحبوا مصر
:)
ربنا يوفقك

د/اجدع بنوته يقول...

اجابات هايله

وسبقتنى انا كنت جيبالك التاجيين وجايه ف الطريق

ع العموم برده هتفضل عندى ف قايمة المطلوبين احضارهم بالتاجين

تحياتى

بحبك يامصر يقول...

مؤمن
شكرا لزيارتك وتشريفك المدونه ويارب تشرفنا كده على طول

ومتخفش مش هنساك وادام انت غلبان قوى كده يبقلى تمسك وزارة التموين عشان انت صعبت عليا بجد

بحبك يامصر يقول...

لماضه
بجد انا حاسس انى قلت كلمة حق كان نفسى اقولها من خلال التاجين دول
وانا بجد بشكرك على رأيك ويارب منتحرمش من زيارتك دايما

بحبك يامصر يقول...

مهندس مصرى
انا فعلا بحب مصر
اصل مصر تتحب هما
شوية ناس بس اللى
مخلينها شكلها وحش
بس (العصابه المفتريه)و
باقى الشعب ناس غلابه
وناس تتحب بجد

شكرا يا بشمهندس

بحبك يامصر يقول...

د\اجدع بنوته
انا اخدت التاجين من يورو
هى اللى دبستنى فيها وعالعموم اهى كلها تدبيسه منك من غيرك كله واحد المهم الواحد بجد فرحان بعد اجاباته على التاجين

انما ايه انا هفضل من المطلوبين احضارهم
انا حاسس كده ان صورتى هتنزل على اس الازبيد(زى صدام حسين )ولا اسامه بن لادن
من الاخر شرفتينا وربنا يستر احسن الاقيكى داخله عليه بامن الدوله

ناس هتحسن بلدها يقول...

حضرتك مدعو لاضافة الميل ده بالقوه الجبريه

نظرا لاشتراكك معانا ف حملة هنروق مصر

smsmaa_7ekayat@yahoo.com

يورو يقول...

شكرا على قبولك التاجين
كان يهمنى اعرف بحبك يا مصر يقول اى

اجاباتك مميزه بجد
وفيها كلمة حق بصدق
الى لاحظته كتير مننا نفس الراى ونفس الهموم

تحياتى

Empress appy يقول...

ياااااااااااااا كل ده وساكت فى قلبك
وبعدين هو انت حاطط كلب على باب مدونتك ولا على الكومنت كل ما اجى الجهاز يهنج اي ده بس
اجابتك حلوة بجد

Desert cat يقول...

هو ايه موضوع انتشار التاجات ده انا كمان جايلى نفس التاجين ربنا يقدرنى عليهم

بحبك يامصر يقول...

يورو
انا اللى بشكرك انك مررتى ليا التاجين وادتينى فرصه اقول كلمة حق كان نفسى اقولها
واكيد معظمنا هيكون رأيه متشابه لان هممونا واحده

بحبك يامصر يقول...

ابى
شكرا لمرورك وانا مش كاتم حب مصر فى قلبى وساكت ولا حاجه منا عمال ازعق واقول اهه(بحببببها)وبعدين حكاية الجهاز بيهنج دى لما بتدخلى مدونتى اكيد من اللخبطه اللى فى النت اليومين دول

بحبك يامصر يقول...

قطة الصحراء
موضوع التاج ده بجد لذيذ هو عامل زى استطلاع رأى ولما تجاوبى التاجين هتحسى احساس لذيذ

Desert cat يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Hoda يقول...

ميله اجاباتك وبالرغم من بساطتها لكن فيها عمق حقيقى احييك على صراحتك انا برضه اتمررلى التاج الاخير دا من احدى الصديقات يا ريت تبقى تيجى تبص عليه وتقولى رأيك لانه فعلا يهمنى

خالص تحياتى

مروة الزارع يقول...

تحياتى ليك

اجابات جامدة موووت

:)

Call for coexistence يقول...

السلام عليكم
اجابات طيبه ما شاء الله
ومدونه جميله
سعيده بها

عبد الرحمن مدني يقول...

الف مبروووووووووووووووووووك لمصر ولينا



وان شاء الله كاس العالم 2010
وياريت نتابع الاخبار مع بعض

يا ريت اسمع رايك في
اخوان ستايل

بحبك يامصر يقول...

حنين
مرحب بيكى ونورتى المدونه وموضوع التاج ده انا شايفه زى كلمة حق وممكن ينفع استطلاع رأى
واكيد هجى عندك واقولك رأى

بحبك يامصر يقول...

مروة الزارع
شكرا ليكى على مرورك بكون سعيد بتعليقك حتى لو بيكون بسيط زى ده لانى يهمنى انك تتابعى المدونه

بحبك يامصر يقول...

العزه للاسلام
الاسم روعه ويارب ينصرنا ويعزنا
وان شاء الله العزه والرفعه للإسلام
وشكراا لمرورك

بحبك يامصر يقول...

عبدالرحمن
منور المدونه والف مليون مبروك لينا كلنا بجد فرحونا
واكيد هزورك فى اخوان ستايل واقولك رأيى

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

اجابات هايلة ومختصرة جدا عقبالي لما اخلصهم همة كمان
زيارتك لمدونتي تاج عليها ارجو التواصل الدائم

دكتور حر يقول...

على رأي لماضه
تنفست الصعداء بعدها

ههههههههههه

اجابات مختصره نلقائيه حبه حقيقيه
ربنا يبارك لك ويكرمك

منى يقول...

حلوه اجابتك
عجبتنى قوى اجابهسؤال خانه الديانه
منطقيه جدا
تحياتى

walaa يقول...

مبروك عليك التاج
اجباتك حلوه قوى
وعلى فكره انا لسه شايفه غاده صاحبة مدونه عايزه اتجوز
على العاشره مساء من ساعه كده هى واتنين مدونين برده
تحياتى ولاء

بحبك يامصر يقول...

نونو
الحمد لله ان اجاباتى عجبتك
وان شاء الله زيارتى لمدونتك
هتكون على طول

=============
دكتور حر
انا فعلا زى ما يكون
كان فى شئ على صدرى وانزاح
شكرا لزيارتك
===============

منى
شكرا لتعليقك
واكيد وجود خانة الديانه مهمه لتسهيل المعاملات فى امور كتير بتحتاجها توضيح الديانه ولكن طبعا انا مش مع التمييز فى المعامله بين المسلم وغير المسلم لان ده مخالف لتعاليم الدين الاسلامى

======================
ولاء
شكرا لتشريفك المدونه وحمدالله على السلامه بعد الغيبه
وانا كان نفسى اشوفها بس احتفالاتنا بالبطوله الافريقيه نسانى بصراحه