الثلاثاء، 12 فبراير 2008

مبروك لكل العرب



بسم الله الرحمن الرحيم

المنتخب الوطنى المصرى فرح كل العرب انا شخصيا سعادتى اكتملت وفرحتى بلغت ذروتها
عندما شاهدت العرب فى كل مكان سعداء معانا بالبطوله والحقيقه شاهدت الشعب المغربى والتونسى
برغم ان فرقهم لم توفق فى البطوله الا انهم كانوا سعداء بالبطوله مثلنا .شاهدت انفعلاتهم اثناء الهجمات
واثناء الهدف كأن فرقهم هى التى تلعب .
انا الحقيقه اصريت انى اوضح مشاعر اخوانا العرب لينا لاننا عندما نتضامن مع شعب مثل الشعب الفلسطينى
يخرج علينا من يقول انهم لا يحبونا كما نحبهم. ومشاعرهم وضحت انهم معنا فى فرحنا وحزننا



اما عن الفرحه المفرطه للشعب المصرى بالفوز بالبطوله .اراها طبيعيه لأن الشعب محبط لا يوجد ما يفرحه
فإستغل الشعب الفرصه وفرح بكل ما يملك من فرحه واظن ان الشعب المطحون كان فى بال اللاعبين عندما كانوا
يلعبوا بإسم منتخب بلدهم كانوا مصريين على الفوز من أجل الشعب الغلبان

بصراحه من بعد المباراه الاولى كنت واثق من الفوز بالبطوله.الا قبل المباراه النهائيه عندما شاهدت التعصب
يعود الينا من جديد.جماهير الذمالك يمدحون فى عمروذكى ويذمون فى عماد متعب وجماهير الأهلى ترد عليهم
بأن متعب لاعب خططى وان لم يحرز فله دوره.عندما رأيت هذا التعصب انتابنى الخوف بأن البطوله من الممكن
ان تضيع من ايدينا ولكن الله اكرمنا بالبطوله لأننا محتاجين لها معناويا.الحمد لله بهذا النصر الكبير لمصر

شكرا لكل من فرح لفرحنا .شكرا لكل من صنع لنا فرحتنا.شكرا لكل من شجع منتخب بلده دون تعصب

يا مصر يا حبى يا حته من قلبى.يامصر يا حبى ياحته من قلبى
خلاص انا خلصت.......ومليون مليون مبرووووووووك

هناك 23 تعليقًا:

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

والله انا فرحانة انكوا فرحانين
ربنا يفرحنا كلنا ونفرح كدة واحنا ايد واحدة على طول والامة متجمعة على ما يرضي الله
والله جزاك الله خير ان حضرتك ناشر مدونتي عندك والله دة تقدير من حضرتك
دمت بخير وسعادة

Unknown يقول...

مبروك ليك ولمصر ولينا كلنا
وانا بقول معاك
بحبك يا مـــــــــــــصر
واللى مش عاجبه يشرب من النيل والبحر كمان

صاحب المضيفة يقول...

مبروك للعرب كلهم ومصر خصوصي على النصر الكبير

ربنا يديم أفراحنا على طول وفي كل مجال

تحياتي

Desert cat يقول...

الف مبروك لمصر والمصريين
انا كمان بحبك يا مصر

Unknown يقول...

مبروك
وعقبال فلسطين

Empress appy يقول...

مبروك يا كابتن مع انها متأخرة عموما عاوزة اوضح نقطه الاهلاويه كمان كانوا بيشتموا فى متعب مش كلهم بصراحه انا بعد ما كنت قاعده بدافع عنه اول الماتش جيت علىالاخر قولت لو فتحت بقى البورصه كلها هتضربنى مش عارفه ايه حصله
اهلاويه اسمعلاويه ههههههه

بحبك يامصر يقول...

نونو
شكرا ليكى على تعليقك وزى ما بتقولى يارب نفرح كده على طول
اما بالنسبه لانى حاطط مدونتك عندى فى المدونات الصديقه فده شرف ليا انا
وشكرا

بحبك يامصر يقول...

د\لماضه
منورانى ومبروك علينا كلنا وقولى بحبك يامصر برحتك محدش يقدر ميعجبوش عشان مصر تتحب بجد

بحبك يامصر يقول...

صاحب المضيفه
شكرا ليك عى المرور والتعليق ويارب مرورك يدوم
ومبروك ليك ولكل العرب

بحبك يامصر يقول...

قطة الصحراء
الف مبروك ليكى ولينا كلنا والف شكر على مرورك الدائم ويارب يدوم على طول

بحبك يامصر يقول...

انا انسان
منور فى مدونتى ويارب تنورنى ديما
والف مبروك ليك

بحبك يامصر يقول...

appy
منوره دايما
والف مبروك ليكى على البطوله ومش متأخره ولا حاجه احنا هنفض فرحانيين كتير بالبطوله دى
وفى موضوع التعصب ده للانديه كأننا مش عايزيين نتجمع عى حاجه المنتخب بيكسب وبيفرحنا .لازم حد يطلع يحاول يفرقنا وينسب الفوز لشخص او اتنين طيب ليه ده
ما نقول المنتخب فاز وفرحنا وخلاص
يلا ربنا يهدى

mohammad hamza يقول...

بجد أنا فرحت أوى


ألف مبروك الفوز لينا .. وللعرب ولكل الناس
:D

ربنا يديم اليعادة فى قلوبنا
ويوفقنى ويوفقنا ويوفقك

tota_fm يقول...

مبروك ليك وليه ولكل المصريين في كل مكان على ارض مصر وبره ارض مصر بجد انا يوم الفوز دا انا كنت مبسوطه جدا ونزلت الشارع لاول مره فى حياتى مع ناس اصحابى وبجد فرحه الناس فى الشارع كانت لاتوصف وكمان كان فى ناس مش عرب

وانا مروحه قبل الماتش في وسط البلد كان في بنوته ايطاليا ماشيه فى الشارع ومعاها جوزها وشايله علم مصر ولما سألها واحد مصري عن العلم وهي مش مصريه قالتلوا انها بتحب مصر جدا والموضوع دا بسطنى اكتر وكمان وسط الاحتفالات كان في ناس كتير مش عرب وكانوا مبسوطين
بجد ربنا يبسطنا دايما ويبسط كل العرب

وكل سنه وانت طيب وكل عيد حب وانت سعيد وربنا يكرمك

لـــى لــــىِ يقول...

وجون وجون وجووووووووووووووون

عقبال كاس العالم

ساعتها بقا هتبقى الفرحة
جننتنا

سلاماتى

لى لى

يورو يقول...

يااااارب
يارب يارب ايامنا كلها افراح

الناس بجد نفسها تفرح
تحياتى لتحليلك المميز

فرنسا هانم يقول...

تمانين مليون مبروك لمصر
تمانين دعوه توجهت لله شكرا
مبرووووووووووك
لمصر
مبروووووووووك للعرب
وعبقال 2010
وعلى فكره
انا ملاحظتش التعصب ده ابدا
بدليل انى اهلاويه
وحبيت عمرو زكى جدا
من خلال ادائه الرجولى فى البطوله دى

بحبك يامصر يقول...

محمد حمزه
اهلا بيك شرفتنا كنت غايب فين؟
فرحنا كلنا من قلبنا وانا بصراحه لما شوفت فرحة الشعوب العربيه بالبطوله
حسيت بجد اننا شعب واحد ما لاقيت اهل غزه فى عز مشاكلهم وتعبهم فرحانيين من قلبهم
لما لاقيت الشعب المورتانى والشعب المغربى والشعب الكويتى والشعب التونسى وكل الشعوب العربيه فرحانه وبيتحتفل معانا
فرحتى كملت ويارب دايما فرحانيين

بحبك يامصر يقول...

توتا
الفرحه جميله وخصوصا لما تكون فرحة شعب وفرحة امه واكيد فى ناس مش عرب بيحبوا مصر لان مصر بجد تتحب بشعبها بتاريخها
ومبروك على كل محب لمصر

بحبك يامصر يقول...

لىلى
شرفتينى فى مدونتى ويارب تشرفينى وتنورينى دايما مبروك عليكى وان شاء الله نوصل كاس العالم 2010ونفرح كلنا تانى
مبروووووووك

بحبك يامصر يقول...

يورو
اكيد الناس نفسها تفرح هو فى حاجه حوالينا تفرح؟ يبقى لازم نفرح بالبطوله بالشكل ده ويارب نفرح فى مجالاتنا المختلفه

بحبك يامصر يقول...

فرنسا هانم
الف مبروك عليكى وعلى كل مصرى وعربى كمان
ويارب المنتخب يفرحنا ويجمعنا تانى على فرحه حلوه كده تانى
اما بالنسبه لحكاية التعصب انا كنت متابع برنامج الكابتن خالد الغندور على دريم1 وحسيت عشان هو ذملكاوى عايز يظهر دور عمرو ذكى ويبخث دور عماد متعب عن طريق سؤالاته لضيوفه ان عمرو ذكى المفروض مكنش يتغير وعماد متعب هو اللى كان يتغير لان عمرو دوره فى الملعب كان حيوى ويرد عليه ضيوفه اللى كان منهم اهلاويه وذملكاويه بان متعب مهم جدا فى الملعب وله دور تكتيكى ولا يمكن الاستغناء عنه فى الملعب الا لظروف معينه
والحاجات دى عملت فعلا تعصب وانا لاحظتها عن طريق smsفى قنوات النيل للرياضه ودريم
الذمالكاويه والاهلويه نسيوا البطوله والمنتخب وقعدوا يغيظوا فى بعض
وفعلا ده خوفنى على المباراه النهائيه
بس الحمد لله ربنا ستر

د/اجدع بنوته يقول...

مصريتنا وطنيتنا حماها الله

عؤبال المونديال يااااااارب